Bog-apps: Reklame eller selvstændig udgivelse?

Hvad en bog-app er i dag kan snart ændre sig: Apple er på vej med skarpere retningslinier for krav om interaktion og selvstændige udgivelser.

 

Nogle forlæggere betragter app’en som en måde at promovere allerede etablerede forfattere på; andre ser det som en selvstændig “udgivelse”, der forøger en forfatters virkefelt.

Der er, hvis ikke direkte stor forvirring, så ikke den store enighed om, hvad man skal betragte en app som, men det kan snart ændre sig: Det forlyder, at Apple er på vej med skarpere restriktioner om, hvad der kan sælges i deres App Store. I dag er det meget almindeligt, at forlag blot omformer en bog til en app og så håber, at den ikke drukner i udbudet af apps, men med tiden vil kravet givet blive større interaktivitet og selvstændige udgivelser, hvis bøger og boglignende objekter skal kunne sælges gennem App Store. (Husk, at der findes en selvstændig App-Verden for jailbroken Apple-mobil-tingester).

Indlægget rummer interviews med forskellige store og større forlag om strategien ift. brugen af apps.


Kenneth Krabat 29.12. 2010

How Publishers Are Tackling the App Question.

Author: krabat

digter, forlægger, oversætter, admin på kunstnerhotellet menneske.dk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Note: Commenter is allowed to use '@User+blank' to automatically notify your reply to other commenter. e.g, if ABC is one of commenter of this post, then write '@ABC '(exclude ') will automatically send your comment to ABC. Using '@all ' to notify all previous commenters. Be sure that the value of User should exactly match with commenter's name (case sensitive).

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.