Fredhelligt sted, før døden, søges!

Måske man lige sku’ læse en reklame eller to før sengetid?

Share

 

Hvis Indhold sælger Reklamer, hvad nytte gør så Reklamer?

Nu kan jeg spare $25 på at købe en Kindle, der tvinger mig til at se reklamer!

WOW! Resten af livet se på spændende reklamer, før jeg går i gang med at læse, yeah!

Det må jo så selvfølgeligt naturligvis selvklart helt indlysende være reklamer for bøger

INDHOLDSREKLAMER!

eller reklamer for sociale netværk eller Amnesty International og den slags ting, som jeg gerne vil informeres om og trækkes til, klart!!

For det kan ikke tænkes at være de der irriterende reklamer for ting, jeg aldrig kunne drømme om at købe eller alligevel altid ville købe, så som biler og bleer og dagligvarer og sko og tøj og forsikringer og den slags ting, som jeg erhverver mig efter, hvordan jeg har det i dag og hvem jeg er for tiden og hvor nemt det er at anvende og hvor godt det smagte sidste gang og al den slags , så hvorfor skal jeg bruge mere tid på at tænke på at KØBE og FORBRUGE, så det her sammenknytte OVERFORBRUGSSAMFUND kan blive ved med at FLÅ Kloden fra hinanden…

Som jeg af og til behøver at holde lidt fri fra, så jeg kan finde mine egne ben og komme til hægterne og stillingtagen igen, hvilket især gøres GODT ved at slappe af.

F.eks. ved at læse en god bog!

Dagens reklamebranche æder os op. Det er et kredsløb bygget på løgn, forbandet løgn, statistik og frygt! Vi vi ikke informativt informeret – vi er den levende madding i en vedvarende hund-æder-hund-kappestrid, det meget betegnende billede på det såkaldt frie markeds forbandelser, som ikke standser før hovedparten ligger på ryggen og spræller med benene i luften.

Reklamer i sin polerede funktionalitet er den gennemsyrende frygtbaserede tanke om at kunne sætte sig så TUNGT på et marked, at man bliver urørelig. Overbefolkning og informationsoverload har givet os mindre plads til individualitet, hvilket passer lige ind reklamebranchens fremmeste formåen: Udnyt usikkerheden, lov guld og grønne skove og bedre end bedst og altid.

Tak for dét. Dét udryddede indholdssamtaler hos hjørnekøbmanden og specialforretningen og gav os udsigtsløs køddannelse hos 7/11 og Silvan i stedet.

Formålet?

At DE, de evige ansigtsløse DE, kan udleve deres annektionsbehov på ethvert forbrugerbaseret marked.
At MAN kan blive selvstændig erhvervsdrivende og finde identitet ved at kæmpe mod alle andre, og i processen give køb på enhver form for enighed eller sammenhørighed, der måtte være i samfundet.
At VI skal gøre mere og mere af arbejdet selv, og tillige finde os i en generelt ringere kvalitet ved alt, vi køber. Hurra!

Reklamer i ebøger! Måtte nogen bortføre jeres elskede og vise dem et bedre hjem!

Giv os ét sted at være i fred! Mens vi lever…

Forfatter: krabat

digter. webmaster på menneske.dk. oversætter. EPUB-kritiker.